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Regional Account Manager, AB

Updated: Mar 13

The Opportunity

The Regional Account Manager will be a part of the national sales and marketing team responsible for managing existing client relationships across the Prairies region. The primary tasks for this role will be to manage the business relationships with the intention of increasing existing client revenue. In addition to managing existing relationships, the account manager will be incentivised to source net new revenue streams for the various lines of business within the MBC Group.

 

About MBC Group

We are a multi-disciplinary specialty engineering firm serving clients throughout Canada. We have built an innovative consultancy on the strength of our over 150 specialists who strive to disrupt the industry by developing new standards through innovation and collaboration. Our teams are experts in completing turnkey services in their fields which include sustainability, building design, civil and industrial engineering, building consulting, appraisal and project support as well as environmental and laboratory services.


With 6 locations across Canada and many satellite offices, we are passionate about working with our clients to find solutions that meet the needs of our communities today and prepare for the needs of tomorrow.

 

Your Responsibilities

  • Manage sales activities tracking and reporting.  

  • Build value-based relationships with the regional delivery teams for all lines of business.

  • Collaborate with the regional team to develop creative and innovative approaches to achieving results.

  • Participate in business development, growth, and community engagement strategies.

  • Provide solutions that support the insurance industry and deliver on the Appraisal line of business objectives. 

  • Partner with senior colleagues to proactively build and maintain relationships with key and high-potential customers and prospects.

  • Answer inquiries, offer solutions, and process requests in a thorough and professional manner, creating sales opportunities. 

 

Your Qualifications

  • Candidate must be based in applicable region and willing to travel frequently and maintain a flexible schedule.

  • 5+ years of experience within the insurance sector (adjuster, appraiser, vendor manager.) A business development role within a restoration company, independent adjuster office or insurance company would also be an asset. 

  • High level of competence delivering on sales objectives and understanding sales strategy and processes is required.

  • Demonstrated competency in the following areas: client relations, relationship building, results orientation, and communication.

 

The Benefits

This role offers challenging and exciting work that is goal orientated.  The annual salary range is $80,000-$120,000.  Employees have access to health, dental, & vision plans, life and accidental death & dismemberment insurance, short-term/long-term disability plans, emergency travel benefits, tuition reimbursement, training & development opportunities, professional membership fee coverage, and paid time off.

 

Next Steps

We invite applicants to submit a resume. If you meet our qualifications, we’ll be contacting you! While we appreciate all applications we receive, only candidates under consideration will be contacted.





Gestionnaire de compte régional, Alberta


L'opportunité

Le gestionnaire de compte régional fera partie de l'équipe nationale des ventes et du marketing et sera responsable de la gestion des relations avec les clients dans la région des Prairies. Les tâches principales de ce poste seront de gérer les relations d'affaires avec l'intention d'augmenter les revenus des clients existants. En plus de gérer les relations existantes, le gestionnaire de compte sera incité à trouver de nouveaux partenaires pour les différents secteurs d'activités au sein du Groupe MBC.

 

À propos du Groupe MBC

Nous sommes une société multidisciplinaire spécialisée en service du bâtiment, couvrant le Canada. Nous avons bâti une entreprise en conseil innovante et grâce à nos 150 spécialistes qui s'efforcent de révolutionner l'industrie, en développant de nouvelles approches novatrices et un niveau inégalé de collaboration avec nos partenaires. Notre équipe est experte dans la réalisation de services clé-en-main dans la conception de bâtiments, le génie civil et industriel, le conseil en construction, l'évaluation et le soutien de projets, les services environnementaux et durables ainsi que les services d’analyse en laboratoire.

À partir de nos 6 bureaux à travers le Canada et nos 10 satellites, nous appliquons une approche passionnée et collaborative avec nos clients afin de trouver les solutions les plus Vinnovantes et efficaces pour les besoins d'aujourd'hui et ceux de demain.

 

Vos responsabilités

  • Gérer le suivi des activités de vente et l'établissement de rapports.

  • Établir des relations fondées sur la valeur avec les équipes de livraison régionales pour toutes les secteurs d'activités.

  • Collaborer avec l'équipe régionale pour développer des approches créatives et innovantes afin d'atteindre les résultats.

  • Participer au développement commercial, à la croissance et aux stratégies d'engagement communautaire.

  • Fournir des solutions qui soutiennent les assureurs et permettent d'atteindre les objectifs de la division Évaluation.

  • Travailler en partenariat avec des équipes de haut niveau pour établir et entretenir, de manière proactive, des relations avec les clients actuels et les futurs clients potentiel.

  • Répondre aux demandes de renseignements, proposer des solutions et traiter les demandes de manière approfondie et professionnelle, afin de créer des opportunités de vente.

Ce que vous apporterez

  • Le candidat doit être basé dans la région concernée et être disposé à voyager fréquemment et à maintenir un horaire flexible.

  • Une expérience de plus de 5 ans dans le domaine de l'assurance (expert en sinistres, évaluateur, gestionnaire des ventes). Un rôle de développement commercial au sein d'une entreprise de restauration, d'un bureau d'expert en sinistres indépendant ou d'une compagnie d'assurance serait également un atout.

  • Un haut niveau de compétence dans la réalisation des objectifs de vente et dans la compréhension de la stratégie et des processus de vente est requis.

  • Compétences démontrées dans les domaines suivants : relations avec les clients, établissement de relations, orientation vers les résultats et communication.


Les avantages

Ce poste offre un travail stimulant et passionnant, axé sur les objectifs. Le salaire annuel est compris entre 80 000 $ et 120 000 $. Les employés ont accès à des régimes de soins de santé, de soins dentaires et de soins de la vue, à une assurance vie et à une assurance décès et mutilation accidentels, à des régimes d'invalidité à court et à long terme, à des prestations de voyage en cas d'urgence, au remboursement des frais de scolarité, à des possibilités de formation et de développement, à la prise en charge des frais d'adhésion à des associations professionnelles et à des congés payés.


Prochaines étapes

Nous invitons les candidats à soumettre leur curriculum vitae. Si vous répondez à nos critères, nous vous contacterons ! Nous apprécions toutes les candidatures que nous recevons, mais seuls les candidats retenus seront contactés.





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