top of page

Cost Consultant, Prince George, Montreal, Burnaby, Ottawa, Kelowna

Updated: Nov 8, 2023

MBC Group is looking for Cost Consultant, Independent Contractors to work remotely in Prince George, Montreal, Burnaby, Ottawa, Kelowna location. This is a great opportunity for anyone that is results driven and excels at working independently.

 

About MBC Group

We are a multi-disciplinary specialty engineering firm serving clients throughout Canada.

We have built an innovative consultancy on the strength of our over 150 specialists who strive to disrupt the industry by developing new standards through innovation and collaboration. Our teams are experts in completing turnkey services in their fields which include sustainability, building design, civil and industrial engineering, building consulting, appraisal and project support as well as environmental and laboratory services.


With 6 locations across Canada and 10 more satellite offices, we are passionate about working with our clients to find solutions that meet the needs of our communities today and prepare for the needs of tomorrow.

 

What you will do

  • Perform site inspections, quantity surveying, measuring, specifications, quantifying, and pricing of various structures,

  • Prepare full-cost estimates on conceptual, design-build or general tender work,

  • Prepare cost estimations for various construction projects according to project specifics, including establishing unit costs, labour rates, productivity factors and location impacts,

  • Produce specification bid documents, catastrophe valuations, narrative reports, and conflict resolution services,

  • Cost control auditing for restoration and reconstruction projects; and construction contract management,

  • Detailed replacement costs and actual cash value valuations on various complex residential, commercial, and industrial properties.


What you will bring

  • Experience in a similar role with advanced industry knowledge (an ideal candidate will have a background in any of the following areas: appraisals, estimating, insurance, restoration contracting, or construction),

  • Ideal candidate will have one of following designations: PMP, P.Eng, CET, CIP, PQS, GCS,

  • Demonstrated competency in the following areas: relationship building, accountability, results orientated, estimating, scoping and report writing,

  • A valid driver’s permit and reliable vehicle,

  • Ability to travel on short notice


What we offer

  • Exceptional earnings potential,

  • Entrepreneurial culture,

  • Exciting and challenging work,

  • Opportunity to learn and grow in a collaborative environment.


Next steps

We invite applicants to submit a resume. If you meet our qualifications, we’ll be contacting you! While we appreciate all applications we receive, only candidates under consideration will be contacted.

 

Estimateur, Prince George, Montréal, Burnaby, Ottawa, Kelowna


Le Groupe MBC est à la recherche d'estimateurs, estimateurs indépendants, pour travailler à distance à Prince George, Montréal, Burnaby, Ottawa, Kelowna. Il s'agit d'une excellente occasion pour toute personne axée sur les résultats et qui excelle à travailler de façon autonome.

 

À propos du groupe MBC

Nous sommes une société multidisciplinaire spécialisée en service du bâtiment, couvrant le Canada. Nous avons bâti une entreprise en conseil innovante et grâce à nos 150 spécialistes qui s'efforcent de révolutionner l'industrie, en développant de nouvelles approches novatrices et un niveau inégalé de collaboration avec nos partenaires. Notre équipe est experte dans la réalisation de services clé-en-main dans la conception de bâtiments, le génie civil et industriel, le conseil en construction, l'évaluation et le soutien de projets, les services environnementaux et durables ainsi que les services d’analyse en laboratoire.


À partir de nos 6 bureaux à travers le Canada et nos 10 satellites, nous appliquons une approche passionnée et collaborative avec nos clients afin de trouver les solutions les plus innovantes et efficaces pour les besoins d'aujourd'hui et ceux de demain.

 

Ce que vous ferez

  • Effectuer des inspections sur le terrain, des relevés quantitatifs, des mesures, des spécifications, des quantifications et des calculs de prix pour diverses structures ;

  • Préparer des estimations de coûts complètes pour des travaux conceptuels, de conception-construction ou d'appel d'offres général ;

  • Préparer des estimations de coûts pour divers projets de construction en fonction des spécificités du projet, y compris l'établissement des coûts unitaires, des taux de main-d'œuvre, des facteurs de productivité et des incidences sur l'emplacement ;

  • Produire des documents d'appel d'offres, des évaluations de catastrophes, des rapports narratifs et des services de résolution de conflits ;

  • Audit du contrôle des coûts pour les projets de restauration et de reconstruction ; et gestion des contrats de construction ;

  • Évaluation détaillée des coûts de remplacement et de la valeur monétaire réelle de diverses propriétés résidentielles, commerciales et industrielles complexes.


Ce que vous apporterez :

  • Expérience dans un poste similaire avec une connaissance approfondie du secteur (le/la candidat(e) idéal(e) aura une expérience dans l'un des domaines suivants : évaluation, estimation, assurance, restauration ou construction) ;

  • Le/la candidat(e) idéal(e)possède l'un des titres suivants : PMP, P.Eng, CET, CIP, PQS, GCS ;

  • Compétences démontrées dans les domaines suivants : établissement de relations, responsabilité, orientation vers les résultats, estimation, délimitation du champ d'application et rédaction de rapports, expérience en après-sinistre est un atout majeur ;

  • Expérience avec Xactimate/Symbility ;

  • Certification IICRC est un atout ;

  • Permis de conduire valide et véhicule fiable ;

  • Capacité à voyager dans de brefs délais.

Ce que nous offrons :

  • Potentiel de rémunération exceptionnel ;

  • Culture d'entreprise ;

  • Un travail passionnant et stimulant ;

  • Possibilité d'apprendre et de se développer dans un environnement collaboratif.


Prochaines étapes :

Nous invitons les candidats à soumettre leur curriculum vitae. Si vous répondez à nos critères, nous vous contacterons ! Nous apprécions toutes les candidatures que nous recevons, mais seuls les candidats retenus seront contactés.


0 comments

Recent Posts

See All

Regional Account Manager, AB

The Opportunity The Regional Account Manager will be a part of the national sales and marketing team responsible for managing existing client relationships across the Prairies region. The primary task

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page